Διαβάστε τη συνεντευξη του Διευθυντή κ. Τάσου Χαμουζά  στη Δημοκρατική της Ρόδου για το σχολείο μας:

Το Εσπερινό Λύκειο Ρόδου, επιτελεί ένα σπουδαίο έργο. Δίνει ευκαιρία στη γνώση και στη μόρφωση σε ανθρώπους που για διάφορους λόγους δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την βασική εκπαίδευση αλλά δεν έπαψε να αποτελεί ζητούμενο για τους ίδιους.
 
Ως εργαζόμενοι ενήλικες, μέσα από το Εσπερινό Λύκειο, μπορούν όχι μόνο να ολοκληρώσουν τον κύκλο της βασικής εκπαίδευσης, αλλά να τολμήσουν να ονειρευτούν και να συνεχίσουν το ταξίδι στη γνώση, μέσα από την φοίτησή τους στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.
Φέτος, από το Εσπερινό Λύκειο της Ρόδου 11 μαθητές τόλμησαν, ονειρεύτηκαν και πήραν την απόφαση να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις. Εξι από αυτούς κατάφεραν να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα, περνώντας σε σχολές της επιλογής τους.
 
Από το νέο ακαδημαϊκό έτος, τελειόφοιτοι του Εσπερινού Λυκείου Ρόδου θα φοιτούν στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ρόδου, στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Ρόδου, στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών Ρόδου, στην Ιατρική Σχολή Πατρών και στην ΑΣΤΕΡ.
 
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως 170 συνολικά εργαζόμενοι συμπολίτες μας, από 16 έως και άνω των 70 ετών, με πολλές οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις, στο σχολικό έτος 2017-2018 κάθισαν στα θρανία του Εσπερινού Λυκείου Ρόδου, δίνοντας δεύτερη ευκαιρία στον εαυτό τους.
 
«Η ζωή δεν έχει συνταγή. Δεν είναι απαραίτητο πως κάποιος πρώτα θα σπουδάσει και μετά θα παντρευτεί και θα κάνει οικογένεια. Αυτή την ασύμμετρη διάσταση της καθημερινότητας προσπαθούμε στο Εσπερινό Λύκειο, να “λειάνουμε”», λέει στη «δ» ο επί 14 έτη διευθυντής του σχολείου κ. Τάσος Χαμουζάς.
 
Όπως εξηγεί ο κ. Τ. Χαμουζάς, στα τελευταία χρόνια και παρά τα προβλήματα που προκύπτουν από την οικονομική κρίση η πορεία των ανθρώπων που επιλέγουν να καθίσουν ξανά στα θρανία είναι σταθερά ανοδική. «Όταν βλέπει κανείς περισσότερους να θέλουν να προχωρήσουν στη ζωή τους, να θέλουν να σπουδάσουν επηρεάζεται, παρακινείται. Από φέτος, η τετραετής φοίτηση γίνεται τριετής και το κίνητρο είναι ακόμα μεγαλύτερο για κάποιον χωρίς να ανησυχεί για το χρόνο που θα χρειαστεί να αφιερώσει και που πολλές φορές αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα ο οποίος λαμβάνεται υπόψη στον οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό κάποιου που επιθυμεί να φοιτήσει στο σχολείο» υποστηρίζει ο διευθυντής, εκτιμώντας ότι η εξέλιξη αυτή θα οδηγήσει ακόμα περισσότερους Ρόδιους στα θρανία του Εσπερινού Λυκείου.
 
Αξιο αναφοράς είναι πως πολλοί άνθρωποι που αποφοίτησαν από το Εσπερινό Λύκειο, στη συνέχεια ακολούθησαν μια λαμπρή καριέρα. «Στα 24 συνολικά χρόνια που υπηρετώ στο Εσπερινό Λύκειο – από το 2004 ως διευθυντής- με πολύ παρρησία θα πω ότι το σχολείο αυτό έχει βγάλει περισσότερους από 20 ιερείς, επίσκοπο, γιατρούς, καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, μάλιστα μαθητής μας έχει τιμηθεί από την Ακαδημία Αθηνών. Μας έχουν πολλές φορές απονείμει τα εύσημα εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου διότι δικοί μας μαθητές που φοιτούν στις τουριστικές σχολές και γενικότερα ασχολούνται με τις υπηρεσίες του τουρισμού, διαπρέπουν στο χώρο και μάλιστα σε θέσεις ευθύνης. Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα μαθητών μας που ξεχώρισαν με την πορεία τους, με τα επιτεύγματά τους, με τις δυνατότητες που δίνουν οι ίδιοι όχι μόνο στους εαυτούς τους, αλλά και σε άλλους ανθρώπους για να προχωρήσουν. Σε μια κοινωνία μικρή όπως είναι της Ρόδου είναι ευκολότερο κανείς να διαγνώσει πόσο μεγάλη είναι η σημασία του Εσπερινού Σχολείου ως θεσμού που δρα υποστηρικτικά στην ίδια την κοινωνία».
 
Όπως λέει ο κ. Χαμουζάς, η επιτυχημένη πορεία αποφοίτων του Εσπερινού Λυκείου, στη συνέχεια δρα από μόνη της πολλαπλασιαστικά οδηγώντας κι άλλους συμπολίτες μας στα θρανία παρακινώντας τους να συνεχίσουν τις σπουδές τους, να βελτιωθούν ή και να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις τους άνθρωποι που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το σχολείο σε νεαρή ηλικία, κυρίως για βιοποριστικούς λόγους.
«Ο κόσμος δεν πρέπει να έχει ενδοιασμούς, δεν πρέπει να έχει αμφιβολίες ή φοβίες για το τι θα αντιμετωπίσει στο σχολείο. Δεν έχουμε προβλήματα πειθαρχίας όπως στα πρωινά σχολεία. Ο αυξημένος όρος ηλικίας δημιουργεί ένα κλίμα εντελώς διαφορετικό απ΄ότι το σχολείο όπως το θυμόμαστε ή όπως το βιώσαμε. Στο σχολείο είμαστε συντεταγμένοι, συντονισμένοι και κυρίως προσηλωμένοι σε αυτό που κάνουμε. Είμαστε συντεταγμένοι σε κλίμα κυρίως καλής μεγάλης παρέας, που η δουλειά μας γίνεται απολαυστικά χωρίς φοβίες, χωρίς παρενοχλήσεις, χωρίς bullying. Διατηρούμε αυτό το κλίμα, σε συνεργασία με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Εγώ το ονομάζω “μικροκλίμα” του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Ρόδου.
 
Αυτό δεν πρόκειται κανείς να το αλλάξει διότι το διατηρούμε διδάσκοντες και διδασκόμενοι. Το καθηγητικό εκπαιδευτικό δυναμικό του σχολείου είναι μια εξαιρετική ομάδα. Οσοι άνθρωποι είμαστε εκεί, τουλάχιστον από πλευράς περγαμηνών, επιμορφώσεων, μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικών ακόμη, είμαστε πλήρεις. Υπάρχει πλήρωση ως προς το εκπαιδευτικό μέρος των εκπαιδευτικών, έχουμε τη δυνατότητα μέσα από αυτό το σχολείο να δράσουμε με τρόπους που ικανοποιούν το ακροατήριο και δεν πρόκειται για μια βαρετή, μονότονη διαδικασία. Βρισκόμαστε συνεχώς σε μια πνευματική εγρήγορση η οποία μπορεί να δράσει καταλυτικά στο να έχουμε καλά αποτελέσματα και επιτυχίες. Ακόμα και η φοίτηση για την απόκτηση του απολυτηρίου είναι μια τεράστια επιτυχία για έναν άνθρωπο του καθημερινού μόχθου και αποτελεί θεραπεία για την ψυχή του», σημειώνει ο κ. Χαμουζάς.
 
Οπως λέει ο διευθυντής του Εσπερινού Λυκείου, με την ιδιότητα και του νομικού, εκεί ασκείται πολιτική και μάλιστα πολιτική που πιάνει τόπο και αυτό απορρέει από τις καταγεγραμμένες επιτυχίες: «Ασκούμε πολιτική, διότι διαχειριζόμαστε αυτή τη δύσκολη εποχή όλων των ειδών τα μέσα, που είναι πενιχρά – ο Δήμος κάνει ό,τι μπορεί για να μας στηρίξει- ενώ είναι σημαντικό να πούμε ότι δεν έχουμε στο σχολείο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Εχουμε ένα 15μελές Συμβούλιο το οποίο αποτελείται από ενηλίκους κι αυτή είναι η μόνη μας στήριξη. Εχει πολύ μεγάλη σημασία να γίνει γνωστό ότι το 15μελές Συμβούλιο μαζί με τον Σύλλογο Διδασκόντων – που αποτελεί την κυρίαρχη βούληση του σχολείου- λειτουργούν ως δύο μικρές “Βουλές”. Μας καταθέτουν τις αντιρρήσεις τους, τις απόψεις τους, τις προτάσεις τους για διάφορα θέματα της σχολικής μας κοινότητας, συζητάμε, αποφασίζουμε… Ανοίγουμε στους μαθητές μας πόρτες, που υπό άλλες συνθήκες θα παρέμεναν κλειστές».
 
Επιπλέον σημαίνει πως το Εσπερινό Λύκειο «δεν είναι ο κάδος ανακύκλωσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπως πολλοί θεωρούν. Πρόκειται για μια στεροτυπική, απαράδεκτη προσέγγιση που κάνουν πολλοί και δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Να υπενθυμίσω ότι η κακοδαιμονία της Ελλάδας, δεν οφείλεται σε αποφοίτους Εσπερινών Λυκείων».
Οι εγγραφές για το Εσπερινό Λύκειο γίνονται ηλεκτρονικά μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου, ωστόσο όποιος επιθυμεί να εγγραφεί και αδυνατεί να υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση, μπορεί να απευθυνθεί στο σχολείο προκειμένου να εξυπηρετηθεί.
 
Το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Ρόδου λειτουργεί από το 1972 στο Βενετόκλειο και συστεγάζεται με το 1ο ΓΕΛ, το 3ο Γυμνάσιο και το Εσπερινό Γυμνάσιο Ρόδου.
Το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Ρόδου δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές του να θεμελιώσουν δικαίωμα συμμετοχής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με Πανελλαδικές Εξετάσεις. Προϋπόθεση είναι ο μαθητής να έχει παρακολουθήσει τουλάχιστον και την Γ τάξη Εσπερινού, να έχει ολοκληρώσει δηλαδή τουλάχιστον δυο χρόνια σπουδών σε Εσπερινό Λύκειο. To ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου έχει πέντε διδακτικές ώρες καθημερινά.
Μέσα στα πλεονεκτήματα του Εσπερινού Λυκείου είναι και αυτό για τους στρατευμένους μαθητές, που μπορούν να υπηρετούν τη θητεία τους παράλληλα με το σχολείο και με καθιερωμένο ξεχωριστό καθεστώς απουσιών.

 Πηγή:www.dimokratiki.gr

Pin It
Κύλιση στην Αρχή